22 June, 2013

Alahai la Zalora ...


Assalamualaikum ...!!!!

senyum ... hmmmm .... dah kenape yg senyum nye lin oiii ... nak citer la ni ... ZALORA! ... penah dengar? penah ? penah ? ... haaaa meh nak story mory the morning glory ... aku dgr pasal ZALORA ni kat TV dan internet la ... kalau kat TV sbb iklan menjerit tu ... ok mmg gelak la aku kalau tgk iklan tu ...

kat internet nye pulak aku baca pasal pelanggan2 yg x puas hati ... so typical manusia mcm aku ni, dah baca yg negatif2 ni so aku pon x nak la beli apa2 kat ZALORA ... awalnye la kan .... awal nye je ... 

dan citer nyer bermula bila adik aku, cik ayoyo belikan beg tangan utk mama sempena Hari IBU bulan lepas ... mula2 aku ingatkan dia beli kat TS je ... ye la dia mmg suka pegi TS tu ... tapi saja la tanya kan beli kat mana beg tu sbb cantik ... aku pun berkenan ... pastu dia cakap ZALORA! ... aku pon terkejut gak la ...

lepas soal siasat dia lebih kurang, aku pun jenguk la website ZALORA .. masa first time masuk kat www.zalora.com.my tu, aku x tgk banyak sangat ... aku tgk macam tu je ... takut tergoda mungkin ... hahahahahah ... iman sangat tidak kuat hoiiii ... lepas seminggu dua, sbb kan bz dengan keje semua, maka xde la aku masuk website ZALORA lagi ... yg boleh buatkan aku singgah lagi skali kat ZALORA tu adelah bila mana makngah aku pun beli beg tangan dengan ZALORA ... 

servis kat kawasan aku mmg terbaik la ... masa adik aku beli, hari ni order, isi form bagai, esok dia dah datang kat rumah dengan barang ... kes makngah pon sama jugak ... aku perasan la petang tu diorg dok sebok2 pilih beg tangan ... esok nya dah dapat ... best kan ... pantas ! ...

bila dah tgk macam tu, aku pon dah mula positifkan mindset aku yg pada awalnya negatif tu ... bak kata orang, tak kenal maka tak cinta ... so aku masuk lagi utk tgk barang2 yg dijual ... tapi masa aku banyak habis kat beg tangan la ... 

asalnya aku nak cari beg utk Mr Asus aku ni ... last2 lain yg dicari lain yg dibeli ... hehehehehe ... dan utk pilih pilihan hati aku ni, lama la jugak masa yg diambil ... ada la dekat 4-5 jam jugak la aku bertapa dengan Mr Asus aku ni ... ye la nak pilih yg terbaik kan ... so lepas di tolak di tambah dibahagi di darab bagai, maka aku pun beli la satu beg tangan dan satu purse ...

utk payment, ada banyak pilihan .. ada cash on delivery, online banking (Maybank2u, CIMBClick etc), kad kredit ... aku buat payment dengan kad kredit je ... huhuhuhu ... utk adik aku dan makngah plak, diorang pilih cash on delivery ... maksudnya bila barang sampai baru bayar la ... yg tu pun ok jugak la kalau dah mmg cash ada kat tangan kan ...

aku setel buat payment semua hari selasa petang (kat opis .. opppsss) ... esoknya rabu petang dah dapat ... alhamdulillah ... dan aku suka la dengan barang2 yg aku beli dari ZALORA .. yg bestnya beli dengan ZALORA ni, dia siap bagi lagi Discount voucher utk next purchase ... so dah ada discount dah kalau nak purchase lagi next time ... hehehhehhe ...

nak tgk apa pilihan hati aku dengan ZALORA ? ... jom aku kongsi dengan korang ...



ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ..!!!

0 kata apa?:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me

0 people have left comments

Commentors on this Post-